PROJECTE D'EXPRESSIÓ A LA ZER DEL SOLSONÈS

dilluns, 11 de juliol de 2022 23:30
Imprimeix

Cantar, escoltar música, dibuixar, pintar, ballar, mirar contes, escoltar-los… són accions que ens permeten expressar-nos de maneres ben diverses i totes necessàries. En l’etapa dels 0 als 6 anys, el treball dels diferents llenguatges expressius té una gran importància i, dins del CFGS d’Educació Infantil, vam fer dues propostes que vam poder dur a terme a les escoles de la ZER del Solsonès: la representació d’un conte i la programació d’activitats per realitzar-ne una a cada escola.

ZER 2022 1 Durant el primer trimestre i part del segon, l’alumnat del cicle va preparar la teatralització del conte “Daniela la pirata”, un conte que ajuda a trencar els estereotips de gènere, aquest era un dels objectius del projecte. Per aquest motiu, vam comptar amb la col·laboració de la M. Dolors Villaró del Centre de Recursos Pedagògics del Solsonès, que ens va presentar les Caixes Lila, reculls de contes i llibres coeducatius a disposició de les escoles del Solsonès.

ZER 2022 2


Preparar l’obra va implicar la posada en pràctica de moltes habilitats expressives, des de fer els decorats fins a l’expressió oral, passant per l’adaptació del text, la recerca de les músiques i balls de la representació o el maquillatge. El treball en equip també va ser un pilar fonamental per a desenvolupar aquest repte amb èxit.

L’estrena de l’obra va ser el 18 de febrer a La Carral, en el marc de les Jornades Literàries de la ZER. En aquesta ocasió, el públic era tot l'alumnat d’infantil de la ZER, un grup molt atent i participatiu. En acabar l’obra, “les pirates” van baixar a ballar amb tots els nens i nenes!

La bona rebuda d’aquesta representació ens va animar a fer-ne una altra i es va oferir a les escoles d’infantil de Solsona. El grup de treball “El Solsonès coeduca” va contribuir a la coordinació i realització de la segona representació, que va tenir lloc el 18 de maig a la Sala Polivalent de Solsona, amb l’alumnat de l’escola Setelsis, el Vinyet i Arrels.

Durant el tercer trimestre, l’alumnat del cicle havia de preparar activitats d’expressió per a realitzar-les a les diferents escoles de la ZER. Aquesta vegada, cada parella d’alumnes tenia una de les set escoles assignada i preparaven una activitat adaptada a l’entorn i a l’alumnat. La posada en pràctica va ser el dia 23 de maig.

Gràcies a la ZER, per oferir-nos aquesta possibilitat de col·laborar i posar en pràctica les propostes, i també gràcies a tots els nens i nenes, per haver estat un públic meravellós!