PFI: Auxiliar de Vivers i Jardins
Característiques
L’accés als programes de formació i inserció és voluntari i poden accedir-hi els joves no ocupats que compleixin com a mínim 16 anys i com a màxim 21 en l’any d’inici del programa i que no hagin obtingut el títol de graduat en educació secundària obligatòria.
Competència general
Aquests estudis capaciten per dur a terme tasques auxiliars en cultius, en producció de planta en hivernacles o en centres de jardineria, col·laborant en la preparació del terreny i en la implantació i manteniment de jardins, parcs i zones verdes, així com rebre i condicionar flors i plantes.
Durada total: 1000 hores. 1 curs acadèmic.
Família Professional: Agrària
QUALIFICACIONS PROFESSIONALS INCLOSES EN EL TÍTOL.
Qualificacions professionals completes:
Qualificació professional completa: AGA164_1: Activitats auxiliars en vivers, jardins i centres de jardineria
MÒDULS PROFESSIONALS
-
-
Operacions Bàsiques de Producció i Manteniment de Plantes en Vivers i Centres de Jardineria
-
Operacions Bàsiques en Instal·lacions de Jardins, Parcs i Zones Verdes
-
Operacions Bàsiques pel Manteniment de Jardins, Parcs i Zones Verdes
-
Treballs Auxiliars en l'Elaboració de Composicions amb Flors i Plantes
-
Serveis Bàsics de Floristeria i Atenció al Públic
-
Projecte Integrat
-
Formació Bàsica en Prevenció de Riscos Laborals
-
Formació Pràctica en Empreses (mínim 180 hores)
MÒDULS DE FORMACIÓ GENERAL
-
Estratègies i Eines de Comunicació
-
Entorn Social i Territorial
-
Estratègies i Eines Matemàtiques
-
Incorporació al Món Professional
Tutoria: 40 hores
-
CONTINUÏTAT
La superació d'aquest programa de formació i inserció (PFI) comporta:
- Certificació acadèmica i professional que conté la qualificació final obtinguda en el programa de formació i inserció (PFI) i acredita les competències professionals assolides.
- Millors possibilitats per a la superació de la prova d'accés als cicles formatius de grau mitjà.
- Reconeixement dels mòduls professionals superats en el programa de formació i inserció (PFI) per a l'obtenció del títol professional bàsic associat al perfil.
- Obtenció del certificat de professionalitat AGAO0108 Activitats auxiliars en vivers, jardins i centres de jardineria, que emet l'Administració laboral.
- Accés als centres de formació d'adults per obtenir el GESO, sense complir el requisit de tenir 18 anys.
Calendari del curs
La formació de l’alumnat s’inicia el setembre i finalitza el juny.
Horari
L’horari de formació dels i les alumnes serà de 30 hores a la setmana, distribuïdes de la manera següent:
a) Mòduls professional: Formació professional teòricopràctica (20 hores).
b) Mòduls general: Formació bàsica i laboral (10 hores).
Durant el període de pràctiques aquesta distribució horària pot quedar modificada.
Les 30 hores de formació són hores de docència i, per tant, no inclou el temps d’esbarjo i descans de l’alumnat.
Assistència
L’alumnat ha de signar cada dia que assisteix. Es fa un informe mensual d’assistència.
Normativa de la FCT (Formació en centres de treball)
Les pràctiques es poden començar a partir del 2n trimestre, si es compleixen els requisits següents:
- Aprovar-ho tot.
- El comportament i l’actitud són positius.
- És la junta d’avaluació qui decideix si l’alumnat pot iniciar les pràctiques.
Distribució del curs
|
HORES |
Formació professional teòricopràctica |
20 |
Formació bàsica i laboral |
10 |
Metodologia i criteris d’avaluació
L'avaluació de l'alumnat és contínua i formativa. Pren com a referència els criteris d'avaluació establerts en el currículum. Ha de tenir en compte el punt de partida en el moment de la incorporació de cada jove al programa, el seu progrés i les competències assolides.
S'han de fer, com a mínim, tres sessions d'avaluació durant el programa, incloent-hi l'avaluació final. Per a l'alumnat que es presenti a les proves d'accés als cicles formatius de grau mitjà, s'ha de fer una avaluació extraordinària abans de l'inici de les proves.
Cal fer un seguiment sistemàtic de les activitats dutes a terme per l'alumnat i se n'ha de fer un registre i una valoració personalitzada. Convé utilitzar instruments d'avaluació diversos i potenciar les activitats d'autoavaluació, a fi d'implicar tant com sigui possible el jovent en el procés d'avaluació i aprenentatge.
De manera general, l’avaluació final positiva d’un programa requereix, com a mínim, el 70% d’assistència.
La superació d’un PFI requereix obtenir una qualificació global igual o superior a 5 i haver superat el mòdul de Formació en Centres de Treball (FCT).