Institut Francesc Ribalta

  • Augmenta la mida de la font
  • Mida de la font per defecte
  • Disminueix la mida de la font
Home Historial de notícies de l'Institut RIQUESA TEMÀTICA EN ELS TREBALLS DE RECERCA DE L’INSTITUT

RIQUESA TEMÀTICA EN ELS TREBALLS DE RECERCA DE L’INSTITUT

Correu electrònic Imprimeix PDF

foto TR 2nA redimensionada

foto TR 2nB redimensionada

L’alumnat de 2n de batxillerat, els dies 26 i 27 d’octubre, vam ser els ponents d’una tasca que vam començar el curs passat, el TREBALL DE RECERCA. Segons l’interès de cada un de nosaltres, ens vam informar, documentar i assessorar per tal d’executar una feina que representa el 10 % de la nota de tot el batxillerat. Ens havien explicat que l’hauríem de fer en unes 70 hores, però, tret de comptades excepcions, n’hi hem dedicat moltes més, entre altres motius perquè el que s’elabora com una creació pròpia s’aprecia molt més i ens convenia executar-la amb tanta cura i dedicació com ens fos possible.

Dels 41 treballs presentats, la nota mitjana final que hem obtingut entre tots els treballs de recerca és de 7,81 i n’hi ha hagut 18 que han assolit notes excel·lents. Les notes més altes han estat en l’apartat de les exposicions orals, moment en què, havent acabat el treball, coneixedors amb profunditat de la temàtica que havíem estat treballant durant uns mesos, en presentàvem durant un quart d’hora els aspectes més interessants a un tribunal avaluador i en responíem les preguntes pertinents. Hi ha hagut tres companys que ho han fet en francès, tres més en castellà i un altre en anglès.

A part de presentar projectes de tecnologia com La levitació acústica, Paperera destructora de paper i maquetes com la d’una casa domotitzada, els temes que hem treballat són de l’àmbit econòmic com L’artesania, un nou producte, El neuromàrqueting en l’àmbit cosmètic, Estudi de mercat d’un hotel rural catalanojaponès al Solsonès, Comparació de l’organització empresarial entre Andorra i Espanya, La rendibilitat en les apostes esportives, Nike i Adidas i el consum dels adolescents, Responsabilitat social de les empreses, Territori Lord, plan d’affaires et plan stratégique, La publicitat després de la COVID; també n’hi ha d’interdepartamentals com El proxenetisme i la prostitució; de l’àmbit esportiu com Les arts marcials, Lesions en l’àmbit esportiu; de l’àmbit artístic com Endueu-vos amb el vent, la dansa, Afectació dels hàbits saludables en el nostre rendiment; de l’àmbit del disseny com La història i el procés dels dibuixos animats; de l’àmbit musical com Àlbum musical a partir de temes mitològics, La música al cinema; de l’àmbit científic com L’empremta dactilar, Viroteràpia, Estudi dels microorganismes sota els efectes dels desodorants, La fibrosi quística, Canvis en l’activitat microbiana del sòl, Efectes del purí del porc sobre la producció d'ordi, Estudi, anàlisi i qualitat de l’aigua, Carn de porc, casolana o de granja, L’aprenentatge dels equins; de l’àmbit humanístic com Fonaments de l’islam, La ética i la estètica en les videojuegos, Être dans le pire pour trouver un issue, le suicide; de l’àmbit històric com El castell de Besora, La influència de l’estilisme i la moda en els patrons socials; de l’àmbit literari com Les estéréotypes de genre dans les contes tradittionels; de l’àmbit lingüístic com Will English continue being the lingua franca in the future?; de l’àmbit pedagògic com Comparativa de l’educació especial en el sistema educatiu espanyol i romanès, Metodologia educacional memorística o metodologia educacional activa, El teatre com a eina per a la millora de les activitats acadèmiques.

Ens diuen que l’esforç que hem esmerçat en aquest treball de recerca ens servirà per a emprendre amb més seguretat futures tasques perquè haurem après a aprofitar millor el temps laboral, també a fer recerca i redactar-la en textos d’una extensió considerable, a perfeccionar les presentacions mitjançant la tecnologia digital... El que sí que ens ha servit ha estat per a conèixer-nos més bé fins on podem arribar en l’elaboració d’un treball de recerca propi, a més d’haver-ne gaudit en una temàtica que és del nostre interès.

Alumnes de 2n de batxillerat de l’Institut Francesc Ribalta

 

Caelles Marina-re

Caparroz Iris-re

Casaldàliga David-re

Costa Núria IMG-20211026-WA0012 1

Nosàs Andrea-re

Ramos Rebeca-re

Redorta Gerard-re

Ribera Ares-re

Romero Ares-re

Salas Joana-re

Sunyer Berta-re

Torrent Ingrid-re

Vantolra Nil-re


Darrera actualització de diumenge, 21 de novembre de 2021 17:08  

INFORMACIONS

Bàner
Bàner
Bàner
Bàner
Bàner

Cerca una informació