Institut Francesc Ribalta

• Augmenta la mida de la font
  • Mida de la font per defecte
  • Disminueix la mida de la font
Home Historial de notícies de l'Institut CAMP D'APRENENTATGE DE 2n D'ESO A BARCELONA

CAMP D'APRENENTATGE DE 2n D'ESO A BARCELONA

Correu electrònic Imprimeix PDF

La setmana del 17 de maig els alumnes de 2n d’ESO vam anar a Barcelona, però no a passar dos dies tranquil·lets, sinó a treballar per aconseguir informació per acabar el nostre treball de síntesi, més ben dit, començar-lo, ja que a Barcelona va començar aquesta gran experiència.

collage 2n dESO 1

Només arribar ja vam visitar diferents monuments començant pel Castell de Montjuïc i, tot i que el vent no anava al nostre favor, la vista des d’allà era espectacular. Gràcies als nostres dos monitors i amb l’ajuda dels mapes de la ciutat, vam aprendre a situar-nos i ens van informar una mica sobre la història d’aquest castell. Durant dos dies el temps era molt comprimit, ja que per culpa de la COVID-19 no ens permetien quedar-nos-hi tres dies, havíem de fer gairebé la mateixa feina amb un dia menys que els dels cursos anteriors i tot estava cronometrat. Així que, després de deixar tot l’equipatge a l’hostal, ens vam endinsar a la Barcelona modernista, on vam fer moltíssimes activitats i vam poder observar les façanes decoradíssimes, vam aprendre com s’expressaven i amb què s’inspiraven els arquitectes d’aquella època, com ara Antoni Gaudí, Domènech i Montaner, Puig i Cadafalch... com les famílies més riques de principi de segle XX mostraven la seva riquesa a partir de petits detalls, com es diferenciaven entre classes socials… Però ja era moment de visitar algun edifici per dins, i així va ser, vam entrar a la casa Milà. Després d’observar les enormes parets en forma d’onada i d’informar-nos una mica dels comentaris que havia rebut l’edifici, vam anar fins al punt més alt, els bessons ja començaven a tibar, però va valdre la pena, ja que la vista des de dalt a la terrassa era impressionant, i ens vam adonar de l'enginy de l’arquitecte i de com es va saltar la llei per fer un edifici més alt del que es permetia en aquell moment. Vam visitar molts més monuments, bé que aquest és un dels més importants, i així es va acabar el primer dia d’aventura, per més que a les habitacions encara se sentien veus que demanaven una mica més de diversió. I és que sort vam tenir dels nostres companys i companyes, ja que junts som una pinya i ens portem molt bé.

2n dESO 2

El segon dia, el cansament mental i físic era notable només despertar-nos. Quan mig adormits vam anar a Ciutat Vella a visitar la Barcelona Medieval, ens va semblar una visita molt interessant, ja que vam visitar-ho gairebé tot amb una velocitat bastant alta. Observar el que havíem estudiat anteriorment a Socials ens va agradar molt i vam relacionar-ho amb el que sabíem. Les visites a diferents monuments, com Santa Maria del Mar, ens van semblar una mica cansades, però ràpidament vam tornar a estar ben actius quan va arribar l’hora de dinar. Ens van deixar sols dues hores per una part limitada de Barcelona, cadascú s’ajuntava amb el seu grup i vam anar a dinar a diferents restaurants de menjar ràpid. Ens va sobrar prou temps, diners i ganes per anar a comprar per les botigues del voltant de la plaça Catalunya i Portal de l’Àngel; va ser un moment per a gaudir amb els amics i amigues i de l’experiència, també necessitàvem desconnectar una mica de l’abundant informació que ens havíem donat anteriorment. Un cop acabada aquesta estona de descans ens vam adreçar amb el metro fins al Parc Güell, moment que ens va semblar molt necessari i segurament serà la informació que més utilitzarem, ja que en qualsevol moment ens haurem de saber situar en una parada de metro, i saber quan ens hem d’aturar, quan no, a quina línia ens trobem, on ens porta, quina és la direcció que cal agafar… Va ser el primer cop per a molts de nosaltres. El metro i més tard el bus ens van deixar just a l’entrada, i després d’una visita guiada pel parc i conèixer tota la història d’aquest espai, vam anar a l’experiència 4D, l’última activitat d’aquesta aventura. Va ser una explicació visual en la qual vam estar molt atents, ja que era una manera diferent d’aprendre i una nova sensació.

2n dESO 1I fins aquí la nostra experiència, que ens va unir més com a grup i en la qual vam aprendre moltíssimes més qüestions sobre la ciutat, la història i una gran quantitat de monuments i edificis, i de passada vam fer una mica d’esport.

Alumnes i tutores de 2n d’ESO

2n dESO jpg 1

Darrera actualització de dijous, 3 de juny de 2021 15:06

INFORMACIONS

Presencialitat postobligatoris

A partir de dilluns 26 d'abril, tots els dies seran presencials als estudis de BATX, PFi i CICLES

Recomanacions per a qui faci sessions telemàtiques