Institut Francesc Ribalta

• Augmenta la mida de la font
  • Mida de la font per defecte
  • Disminueix la mida de la font
Home Historial de notícies de l'Institut A LA CIUTAT DE L'ESPAI DE TOLOSA DE LLENGUADOC

A LA CIUTAT DE L'ESPAI DE TOLOSA DE LLENGUADOC

Correu electrònic Imprimeix PDF

52 alumnes de 1r de batxillerat i quatre professors de l’Institut vam visitar la Cité de l’espace de Tolosa de Llenguadoc.

Sortida Ciutat Espai forn solar airbus 3

Dijous al matí, a ¼ de 9, vam sortir de Solsona cap al forn solar d’Odelló, a pocs quilòmetres de Montlluís, de la comarca catalana i francesa de l’Alta Cerdanya. Aquest forn solar és un dels més grans del món.

Sortida Ciutat Espai forn solar airbus 1

Després d’esmorzar amb una esgarrapada, vam anar cap a les Coves de les Canaletes, a Vilafranca de Conflent. Tant el poble, totalment emmurallat, com les coves són patrimoni mundial de la UNESCO.

Havent dinat i després de comprovar que el català hi té poca presència, només en alguns cartells i samarretes, el bon conductor solsoní de l’empresa Vilà Betriu ens portà cap a Tolosa de Llenguadoc, passant per Perpinyà i prop de Narbona. Vam conèixer la capital històrica del Llenguadoc, Tolosa. L’ample riu que hi passa, la Garona, neix en la comarca occitana de Catalunya, la Vall d’Aran.

L’hotel on ens allotjàrem era als afores del nucli antic, tanmateix el metro va funcionar fins a les 12 de la nit.

Amb la son a les parpelles, per haver dormit poc, divendres vam fer un bon esmorzar i ens vam adreçar a la Ciutat de l’espai. El control a l’entrada fou exhaustiu. Ens dividiren en grups i recorreguérem els diversos indrets. Uns visitaren la planta de muntatge on s’acoblen els avions Airbus, d’altres passejaren per l’estació russa MIR, n’hi hagué que es ficaren dins l’autèntica càpsula Soyuz, uns altres veieren un documental a l’Imax... La visita guiada ens aprofundí en el coneixement de qüestions històriques i tècniques relacionades amb la navegació per l’espai. Els qui entraren a l’hangar on es fabrica l’avió més gran del món, l’Airbus 380, quedaren sorpresos per la grandària, hi cabrien dos estadis com el Camp Nou.

Sortida Ciutat Espai forn solar airbus 2

A quarts de 6 de la tarda l’autocar emprengué el viatge de tornada. 263 km separen Tolosa de Solsona. Passàrem per Tarascon, on paràrem a berenar, pel túnel de Pimorent, en què en un costat feia bo i en l’altre caigué un bon xàfec, Puigcerdà, la Seu d’Urgell, Organyà, Oliana i arribàrem a Solsona a quarts d’11 de la nit. Cansats, però contents pel que havíem vist i viscut.