Organització curricular de l’etapa : distribució per cursos
|
1r ESO
|
2n ESO
|
3r ESO
|
Català
|
3
|
3
|
3
|
Castellà
|
3
|
3
|
3
|
Llengua estrangera
|
2
|
4
|
3/4*
|
Matemàtiques
|
4
|
4
|
3
|
C. Naturals
|
3
|
3
|
4
|
Socials
|
3
|
3
|
3
|
Educació Física
|
2
|
2
|
2
|
Música
|
2
|
0
|
2
|
Visual i Plàstica
|
2
|
2
|
0
|
Tecnologia
|
2
|
2
|
2
|
Religió/Cultura i valors ètics
|
1
|
1
|
1
|
Tutoria
|
1
|
1
|
1
|
Optativa
|
2
|
2
|
2/3*
|
Total hores setmanals
|
30
|
30
|
30
|
4t ESO
|
|
Català
|
3
|
Castellà
|
3
|
Llengua estrangera
|
3
|
Matemàtiques
|
4
|
Socials
|
3
|
Educació Física
|
2
|
Projecte de recerca**
|
1
|
Religió/Cultura i valors ètics**
|
1
|
Tutoria
|
1
|
Optativa
|
9
|
Total hores setmanals
|
30
|
* Distribució diferent per a l'alumnat que fa francès.
** L’alumnat pot triar fer aquestes matèries en anglès o bé francès.
Matèries específiques*
Les matèries específiques serviran per a complementar els coneixements que l'alumnat vagi adquirint en les matèries comunes. L’elecció de moltes d’aquestes matèries és personal. Això no obstant, la família, els/les tutors/es i el conjunt del professorat que segueix elprocés d’aprenentatge de l'alumnat són tots una bona i molt recomanable ajuda a l’hora de l’elecció.
*Es revisaran durant el curs en funció dels recursos humans que ens doni el Departament d’Ensenyament.
|
1r QUADRIMESTRE
|
2n QUADRIMESTRE
|
3r ESO
|
Cultura clàssica
(Clàssiques)
|
Història del cinema
(Projecte de biblioteca)
|
Astronomia
(Projecte Escoles Verdes)
|
Empoderament energètic
(Projecte Escoles Verdes)
|
|
Francès
|
Francès
|
|
Mediació
(Projecte de mediació)
|
Mediació
(Projecte de mediació)
|
|
Emprenedoria
(Economia)
|
Emprenedoria
(Economia)
|
|
2n ESO
|
Petites investigacions
(Àmbit científic)
|
La fauna i flora del Solsonès
(Àmbit científic)
|
Francès
|
Francès
|
|
Programació amb Scratch
(Àmbit tecnològic)
|
Qcad
(Àmbit tecnològic)
|
|
Estudi guiat
(Orientació)
|
Estudi guiat
(Orientació)
|
|
1r ESO
|
Del joc a l'esport
(Àmbit expressió)
|
Del joc a l'esport
(Àmbit expressió)
|
Conjunt instrumental en ORFF
(Àmbit expressió)
|
Dibuix i pintura
(Àmbit expressió)
|
|
Francès
|
Francès
|
|
El Solsonès
(Àmbit social)
|
El Solsonès
(Àmbit social)
|
|
Estudi guiat
(Orientació)
|
Estudi guiat
(Orientació)
|
4t d’ESO
|
||||
|
Itinerari Ciències i tecnologia
|
Itinerari socials
|
Itinerari humanitats
|
Itinerari Cicles Formatius
|
Franja 1
|
Física i Química
|
Economia
|
Llatí
|
Informàtica
|
Franja 2
|
Biologia i geologia/Informàtica/Francès/Visual i plàstica/Música/Tecnologia*
|
|||
Franja 3
|
Cal triar una matèria de la franja 1 i dues del conjunt de les franges 2 i 3
* La tecnologia es pot triar fer-la en llengua catalana o bé en llengua anglesa.